reklama

Čo Fico vyviezol do Bruselu

...je niečo, čo sa podobá snahe intervenovať politikou do praktík podnikania. Čo je niečo, veľmi podobné minulosti regiónu V4. Ako si to má vysvetliť (Juncker), že krajiny V4 chcú politickou silou donútiť zahraničných podnikateľov

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

...držať sa niečoho, čím sa držať nemusia. Poďme totiž do právnej stránky veci, tu by sa snáď i Mečiar vyznal viac ako všetci ,,štátnici" V4, ktorý Fica menovali ako svojho zástupcu. Len tak mimochodom, prišlo mi zaujímavé, že v nie jednom vyhlásení Fica vnímali ako len zástupcu Slovenska a riešila sa kvalita potravín na Slovensku, nie celého východného trhu. Asi nevyviezol plné posolstvo, nevadí, média alebo ďalšia komunikácia to snáď urovná. No poďme teraz späť, ako má Juncker pochopiť, že Slováci, Maďari a Poliaci až dnes komunikujú o spotrebiteľskej kvalite tovaru, aký je na územie týchto krajín vyvážaný. V prvom rade predsa ide o slobodnú podnikateľskú vôľu. Teda rozumej slobode, tak ako sa má. Dnes sme slobodný len k tomu, čo nám nie je zakázané. Ostatné je slobodné. Neverím, že existuje právny predpis, ktorý jasne stanovuje korporáciám, aký ich produkt má byť. Aké má byť jeho zloženie. To neexistuje. Čo existuje sú normy ISO, tie sa zaoberajú kvalitou služieb, prípadne vnútropodnikových procesov, systémov, verejného obstarávania a tak ďalej. Existujú technické normy, tie predurčujú klasifikáciu kvality, napríklad oceľovo-betónových konštrukcií. Existujú chránené známky a názvy tovarov. Tie majú predpísané parametre a pokiaľ ich nespĺňajú, preč s nimi. Respektve, prebaľte ich, milý podnikatelia. Každý si isto spomenie na spory ohľadom R(um)u, ovčieho syra, jogurtov a tak ďalej, kde sa z nenazdania vyskytlo za ,,kýbeľ" druhotných značiek. Fico prakticky dnes tvrdí, že každá potravina, pokiaľ má rovnaký názov, brand a označenie, musí si kvalitou zodpovedať. Jednoduchá odpoveď na jeho problém môže byť, že všetok tovar dovezený na Slovensko zmení svoje brandy a bude sa označovať odlišne, čo nie je až taký problém a svet automobilov túto taktiku pozná. Seat je Seat, Golf je Golf a Fabia je Fabiou, ikeď zdieľajú rovnaký podvozok, motor, alebo i prevodovku. To by bolo teda jedno riešenie. Ďalej sa môže skutočne zaviesť praktická smernica, zakazujúca odlišnú obsahovú formulku na identicky brandované tovary na rozličných trhoch. Lenže to z úst Fica nevyšlo, čo teda vlastne chce? Prepáčte mi opovážlivosť, no my z pohraničných oblastí sme dávno zistili, že jogurty v Poľsku, Rakúsku a Čechách sú vôňou odlišné, látky kvalitnejšie a pracie prášky účinejšie. O čo sa teda politici v Bruseli snažia? Riešiť politicky, za prípadné ústupky, problémy svojvôľov ovládaných podnikateľských vôd?

Peter Ondrovič

Peter Ondrovič

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Študent, vášnivý čitateľ, aký taký bussiness man.Pobývajúci vo Fínsku, blázon do computer science a financií. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu