reklama

Myšlienky na domov a detstvo

Som mladý, študent, za hranicami, plný energie a i tak sa občas prichytím nad reflektovaním o tom, čo bolo, v dlhých chvíľkach... cestovanie je typickým príkladom. Snáď to je prirodzené, asi áno a som vlastne rád. Z času na čas ma to prinesie k myšlienkam, kedy porovnávam čo bolo a je.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dnes som sa prichytil pri rozmýšľaní nad detstvom a tým čo ho premňa robilo krásnym. Zvlášť sa mi v hlavne vyjasnilo, že radosť mi vlastne robilo i len to, že som Slovák. V tej dobe sme s rodinou necestovali, žil som na dedine blízko Bratislavy, dochádzal do styku len s blízkym kruhom ľudí - prosto pokojný prvý stupeň základnej školy. V škole sme počúvali, že Slovensko je krásne, naši ľudia vždy boli mierumilovný a pokojný. Neviedli sme žiadne boje, rozpory, náš kraj je krásny, máme jaskyne a minerálne pramene. Úžasnú zver, ktorá obýva naše končiny. Leží u nás stred Európy, dávnejšie sa dobývali z hlbín našej krajiny drahé kamene a kvalitná voda, nakoľko jej máme ohromné množstvo. Pri dnešnej ,,chvíľke" mi to prišlo ako včera, kedy som tieto informácie niesol v hlave po hodinách vlastivedy a poctivo ich doma prepisoval na úlohu... V detskej naivite boli premňa dôležité a významné, prišli mi jedinečné. Obraz vytvárali nádherný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalej to nebola len škola, ktorá ma sýtila podobnými informáciami. I na to som si dnes spomenul, ako som každé ráno vstal, nachystal sa do školy a rýchlo sa ponáhľal sledovať správy ako sa darí našim hokejistom v NHL. Ozaj takmer každé ráno. Síce som mal svoju hviezdu - Patrick Roy ako brankára Colorada, vždy som sa pozastavil nad tým, ako sa darilo našim... Možno si spomeniete somnou, zápasové štatistiky sa na Markíze uvádzali v sprievode ,,hokejovej" zvučky so tabuľkou na zelenom pozadí.

Boli to myšlienky jednoduché, ale keď sa ohliadnem na ne, tak krásne. Možno by sa nám žilo lepšie, pokiaľ by sme ,,klesli" na túto jednoduchosť, vážili čo máme a pokiaľ nám zo ,,zobákov" nemá prijsť čo konštruktívne, nech to ostane tam, kde sa to zrodilo. Na našej spoločnosti je to žiaľ to, čo mi vadí najviac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sú deti stále deťmi, mohli by učiť dospelých... Je to predsa na nás, ako vnímame seba a okolie.

Peter Ondrovič

Peter Ondrovič

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Študent, vášnivý čitateľ, aký taký bussiness man.Pobývajúci vo Fínsku, blázon do computer science a financií. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu